Till Prima Vård

Aktuellt

Aktuellt hos Prima Vård företagshälsan i Jönköping

Öppettider i sommar

19 juni, 2025

Våra öppettider i sommar:

Vecka 28-29: Stängt

Vecka 30-31: Öppet måndag – torsdag kl. 8 – 10.

Kontakta oss på telefon 036-31 85 84

Läs mer

Ny inloggning i kundportalen – nu med BankID!

6 maj, 2025

Vi har uppdaterat vår kundportal för att göra den både smartare och säkrare. Förutom fakturaunderlag hittar du nu även digitala intyg – allt samlat på ett ställe.

Vad är nytt?
Du loggar nu in med BankID i stället för e-post och lösenord.

Vad behöver du göra?
Om du inte kommer in kan det bero på att vi saknar ditt personnummer.
Ring oss på 036-31 85 84 (telefontid kl. 8-10 samt kl. 14-16) så löser vi det snabbt och enkelt!

Tack för att du hjälper oss göra portalen ännu bättre!

Läs mer

Internationella arbetsmiljödagen

28 april, 2025

En god arbetsmiljö skapas varje dag – tillsammans.

Vi på Företagshälsan arbetar tillsamman med våra anslutna företag, för att skapa goda, sunda, säkra och hållbara arbetsmiljöer!

Läs mer

Boka tid online för körkortsintyg

1 april, 2025

Nu kan du enkelt boka din tid för körkortsintyg online i vår webbtidbok.

Se mer info här >>

Läs mer

Nya e-postadresser

6 december, 2024

Vi har nya e-postadresser. Det nya formatet är: förnamn.efternamn@fhvjonkoping.se

Vår infobrevlåda har adressen fhv@fhvjonkoping.se

Välkommen att kontakta oss!

Läs mer

Stöd för arbetsmiljöutbildning

10 september, 2024

Nu kan ni ta del av 35 miljoner kronor i AFA-stöd för att förbättra arbetsmiljön på er arbetsplats! Svenskt Näringsliv, LO och PTK har beslutat om förlängning gällande stöd för arbetsmiljöutbildning med period som löper 2024-09-01- 2025-12-31.

Stödet gäller alla företag och organisationer inom privat sektor med kollektivavtal och täcker både grundutbildningar och vidareutbildningar för chefer och skyddsombud.

Vidareutbildningar där chefer och skydds- eller arbetsmiljöombud på arbetsplatsen går arbetsmiljöutbildning tillsammans och vidareutbildningar för skydds-eller arbetsmiljöombud är särskilt prioriterade. Genom gemensam utbildning skapas en starkare arbetsmiljödialog och samverkan.

Mer info finns hos AFA >>

Läs mer

Nya utbildningskrav har börjat gälla vid hantering av diisocyanater

21 september, 2023

I Sverige har Arbetsmiljöverket länge haft krav på att de arbetstagare som hanterar diisocyanater ska ha genomgått en utbildning. Den 24 augusti började nya utbildningskrav gälla för de diisocyanater som omfattas av begränsningen i EU:s Reach-förordning.

Du som är arbetsgivare behöver säkerställa att den gamla utbildningen uppfyller alla krav som finns i Reach-begränsningen. Många arbetstagare behöver komplettera sin utbildning eller gå om den för att få fortsätta hantera diisocyanater.

De nya utbildningskraven berör de som hanterar köpta diisocyanater. Det kan till exempel handla om de som arbetar inom färgindustrin, tillverkning av lim, lack, skumisolering, stoppning och plastvaror.

Mer info från Arbetsmiljöverket >>

Läs mer

Utökade öppettider till kundtjänst

4 september, 2023

Från och med den 4 september förbättrar vi tillgängligheten genom att utöka öppettiderna till vår kundtjänst med eftermiddagstider. Du får hjälp av vår kundtjänst följande tider:

Måndag – fredag kl. 8.00 – 10.00

Måndag – torsdag kl. 14.00 – 16.00

Läs mer

Prenumerera och få tips om arbetsmiljö och hälsa!