Till Prima Vård

Aktuellt

Aktuellt hos Prima Vård företagshälsan i Jönköping

Nya e-postadresser

6 december, 2024

Vi har nya e-postadresser. Det nya formatet är: förnamn.efternamn@fhvjonkoping.se

Vår infobrevlåda har adressen fhv@fhvjonkoping.se

Välkommen att kontakta oss!

Läs mer

Öppettider i jul

21 november, 2024

Den 23/12 har vi stängt på våra mottagningar, men vi är tillgängliga på telefon kl. 8 – 10.

Övriga helgfria vardagar har vi öppet som vanligt.

Välkommen att kontakta oss!

Läs mer

Stöd för arbetsmiljöutbildning

10 september, 2024

Nu kan ni ta del av 35 miljoner kronor i AFA-stöd för att förbättra arbetsmiljön på er arbetsplats! Svenskt Näringsliv, LO och PTK har beslutat om förlängning gällande stöd för arbetsmiljöutbildning med period som löper 2024-09-01- 2025-12-31.

Stödet gäller alla företag och organisationer inom privat sektor med kollektivavtal och täcker både grundutbildningar och vidareutbildningar för chefer och skyddsombud.

Vidareutbildningar där chefer och skydds- eller arbetsmiljöombud på arbetsplatsen går arbetsmiljöutbildning tillsammans och vidareutbildningar för skydds-eller arbetsmiljöombud är särskilt prioriterade. Genom gemensam utbildning skapas en starkare arbetsmiljödialog och samverkan.

Mer info finns hos AFA >>

Läs mer

Allergiframkallande kemiska produkter – Anmälan öppen till höstens utbildningar

22 augusti, 2024

Välkommen att anmäla dig till höstens utbildningar >>

Läs mer

BAM – Bättre Arbetsmiljö – Anmälan öppen till höstens utbildning

22 augusti, 2024

Välkommen att anmäla dig till höstens utbildning >>

Läs mer

Nyhet! Utbildning i Barn-HLR

9 april, 2024

Vi kan nu erbjuda specialiserad utbildning i Barn-HLR som ger dig och dina medarbetare livräddande kunskaper i att kunna agera snabbt och effektivt i nödsituationer som involverar barn. Utbildningen riktar sig till dig som jobbar som personal inom skola, förskola, idrottsförening eller på annat sätt har barn i din närhet.

https://foretagshalsanjonkoping.se/vardtjanster/barn-hlr/

Läs mer

Vi har stärkt upp vårt team med en rehabsamordnare!

19 februari, 2024

Då vi ser en ökad efterfrågan när det gäller rehabiliteringsfrågor och stöd i förebyggande åtgärder, rehabiliteringsrutiner och planering vid återgång i arbete när en medarbetare är helt eller partiellt sjukskriven har vi förstärkt vårt team med Catrine Norgren som är rehabsamordnare. Catrine är specialiserad inom rehabilitering/samordning.

Läs mer om rehabilitering/rehabsamordning och hur vi kan hjälpa er här >>

 

Läs mer

Nya utbildningskrav har börjat gälla vid hantering av diisocyanater

21 september, 2023

I Sverige har Arbetsmiljöverket länge haft krav på att de arbetstagare som hanterar diisocyanater ska ha genomgått en utbildning. Den 24 augusti började nya utbildningskrav gälla för de diisocyanater som omfattas av begränsningen i EU:s Reach-förordning.

Du som är arbetsgivare behöver säkerställa att den gamla utbildningen uppfyller alla krav som finns i Reach-begränsningen. Många arbetstagare behöver komplettera sin utbildning eller gå om den för att få fortsätta hantera diisocyanater.

De nya utbildningskraven berör de som hanterar köpta diisocyanater. Det kan till exempel handla om de som arbetar inom färgindustrin, tillverkning av lim, lack, skumisolering, stoppning och plastvaror.

Mer info från Arbetsmiljöverket >>

Läs mer

Prenumerera och få tips om arbetsmiljö och hälsa!